“Dankzij de Hasseltbonnen wordt er zo dus meer dan één miljoen euro rechtstreeks in onze lokale economie geïnjecteerd. Dat is uiteraard het opzet van dit initiatief. Denk lokaal, koop lokaal. Dat is een motto dat we stevig stimuleren,” opent burgemeester Steven Vandeput.
Promotie
De afgelopen jaren deed het stadsbestuur heel wat inspanningen om de verkoop van Hasselbonnen te promoten en te faciliteren. “In 2020 verkochten we nog voor 520.197 euro aan Hasseltbonnen. Sinds eind 2020 kan de bon ook online worden aangekocht. In 2021 hebben we ingezet op promotie via banners aan de toegangspoorten van de binnenstad en een duidelijke sticker bij de deelnemende handelaars. Parrallel daaraan hebben de Hasseltbon extra gepromoot in onze communicatie naar bedrijven. De Hasseltbon is voor hen immers een ideaal relatiegeschenk of een incentive voor het personeel,” somt schepen van Lokale Economie Rik Dehollogne op.
Citymarketing
“In het najaar van 2022 kwamen we dan met een nieuwe lay-out. Die ging gepaard met nieuw promomateriaal voor de handelaars en in december kwam er nog een campagne in de bioscoop. Dit alles dreef de verkoop dus boven het miljoen euro. Dankzij de digitalisering van de bon is de verwerking ook erg eenvoudig voor de handelaars. Al die elementen zorgen dus voor een duidelijke stijging in de verkoop. We gaan de Hasseltbon blijven inzetten als citymarketingtool en hopen volgend jaar op een nieuw record,” aldus een enthousiaste Dehollogne.